HR monitor on KW88

Hello 

Does any one have find a solution to track Heart rate periodically in back ground ??

Thanks 

Hola,
Yo tengo la misma pregunta relacionada con el sensor de frecuencia cardiaca del smartwatch KW88: alguien ha podido utilizar el sensor con otra aplicación que no sea la que lleva preinstalada «salud-ritmo cardiaco»
Me interesa tener alguna aplicación de running que además del gps, se conecte al sensor de frecuencia cardiaca interno del reloj; también son interesantes las aplicaciones que puedes configurar el sensor para que se active periodicamente para tomar y registrar mediciones.

Un saludo y gracias

Anyone know of any developer resources that could be hired to create a heart rate log? It seems that there have been a number of efforts but none quite finished. We need the code adopted to the KW88 sensors. I’d definitely pay $50-100US for good functionality. The D5 code discussed here /thread/197/monitor-which-builtin-sensor-watch was very close. But it doesnt recorgnize the KW88 sensors.

I cant see that anyone on the other developer boards (XDA) are working on a solution for round android watches at this time.

Is anyone else willing to contribute to a GoFundMe account etc.?

Feb 14, 2017 0:00:28 GMT 1 lunaca69 said:
Hola, Yo tengo la misma pregunta relacionada con el sensor de frecuencia cardiaca del smartwatch KW88: alguien ha podido utilizar el sensor con otra aplicación que no sea la que lleva preinstalada «salud-ritmo cardiaco»

Me interesa tener alguna aplicación de running que además del gps, se conecte al sensor de frecuencia cardiaca interno del reloj; también son interesantes las aplicaciones que puedes configurar el sensor para que se active periodicamente para tomar y registrar mediciones.

Un saludo y gracias


there are two but unfortunately they do’nt record when you are moving the HR only measure when you stand without moving.

play.google.com/store/apps/details?id=com.macropinch.hydra.android&hl=en (works with the D5 and X3)

/thread/745/continuous-heart-monitoring-activity-monitor

***i am trying to get developers who works on the gear s watches to develope for our watches and hopefully they’ll agree.